Üyelik Girişi
UD teknik çalışmaları (Oud technical works)
Takvim

Özgeçmiş

 

 

                                                                       Ud sanatçısı ve Aranjör


      Hakan Emre Ziyagil’in müzik yolculuğu sekiz - dokuz yaşlarında babasının piyanosunun tuşlarına dokunmasıyla başlar ve ilk eğitimini piyano eğitmeni olan babasından alır… Müzikle iç içe büyüdüğü aile ortamında birçok enstrümanla tanışma fırsatı bulur. İlgisini en çok çeken perdesiz enstrümanlardır…

16 yaşında ikinci enstrümanı olan perdesiz gitarla tanışır. Fakat Türk müziğine olan ilgisi onu tınısına her zaman beğeni duyduğu bir Türk müziği enstrümanı olan uda yöneltir… Hayatını müziğe adamaya karar veren Hakan Emre konservatuardaki akademik eğitimine ud sazı ile başlar… 

1999 yılında Selçuk Üniversitesi Devlet Konservatuarında başladığı eğitimle müziğe dair yeni bakış açıları kazanır, farklı bir vizyon geliştirir. Amacı udda klasik Türk icrasına artı bir yenilik olarak katmış olduğu modern teknik icrası vasıtası ile gönül vermiş olduğu bu sazın sınırlarını keşfedip tüm dünyaya tanıtmaktır. Yine bu dönemde perdesiz elektrogitar (ebow) ve perdesiz basgitar hayatının parçası haline gelir. Bir taraftan da stüdyo çalışmalarına başlar. Mekanik dijital cihazları udla birlikte kullanarak farklı bir sound elde etmeyi amaçlar. Stüdyo ortamında yaptığı çalışmalarda, eserlerde dış ekipmanları kullanarak düzenlemeler yapmış bu sayede daha geniş bir müzik vizyonu kazanmıştır. Örneğin ud sazında farklı tonlarda yaptığı icraları birleştirerek elde ettiği 19 kanallı bir cover düzenlemiştir.

Vizyonunun zenginliği aile ortamında sahip olduğu kültür çeşitliliğine de dayanmaktadır. Portekizli bir anne ve Türk bir babadan dünyaya gelmiştir. Ve bu çeşitlilik sayesinde iki kültürden de etkilenmiştir. Hatta bir dönem Lizbon’da Flamenko, Batı Müziği ve armoni eğitimi alarak farklı birikimler de elde etmiştir.

Konservatuar yıllarında Targan metodunu etüt ettikten sonra farklı batı enstrümanlarının metotlarını da incelemiştir. Şu anda tüm bu birikimleri ve mızrap tekniklerini içeren görüntü ağırlıklı bir ud metodu çalışması içerisindedir. Ve tamamlandığında yayınlamayı planlamaktadır.

"Müzik, soyuttaki frekansların duyguya ve ifadeye dönüş biçimidir, armoni, notalar, söylemler ve çalımlar araçtır" felsefesiyle çalışmalarına devam etmekte ve benimsediği bu felsefeye sadık kalarak, hayatta sahip olduğu tüm birikimleri sanatına ve icrasına yansıtmaktadır. Bu ifadenin vücuda gelmiş halini şu anda çalışmalarına devam ettiği ve bir yıl içerisinde ortaya çıkarmayı planladığı farklı icra ve tekniklerden oluşan albümüyle sanatseverlere ulaştırmayı amaçlamaktadır. 
Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Üniversitesin'de(Türk Musikisi) master eğitimini tamamlayıp kendinin yazmış olduğu "UD METODU (Görüntülü)" kitabını çıkarmıştır.

For English

Oud artist and Arranger

       Introduced to music by his father who was a piano instructor, Hakan grew up in an environment of many musical instruments around. Fretless instrument attract his attention the most. 

At the age of 16 Hakan met the fretless guitar but his interest in Turkish music led him to the Oud. He then devoted his life for the Oud instrument and begins his academic studies at the Selcuk University State Conservatory.

in 1999 Hakan begins to explore new idea in music and became interested in ebow and fretless guitar techniques. Hakan developed his own studio to explore his new ideas using digital devices. His innovation in music and Oud music led him to record a 19-channel Oud recording music. 

Born from a Turkish father and a Portuguese mother makes him interested in Flamenco guitar music that he learned deeply in Lisbon.

After many years of Targan studies at the conservatory and a deep knowledge in western music harmony, Hakan developed his own way in Oud music. He has a method of Oud playing to be published soon especially techniques regarding the plectrum usage. 

"Emotion and expression return in different forms to us in Music, harmony, and notes". Embracing this philosophy, the pursuit of art is the project of his life.